BrightonSEO 2024
Deze week is het zover: BrightonSEO. Voor de 10e keer, zal ik een bezoek brengen aan het “heilige Mekka” van elke SEO-specialist. Om ervoor te zorgen dat jij het net zo leuk gaat vinden als ik, deel ik in deze blogpost tips voor je eerste keer BrightonSEO, een reisadvies en alle activiteiten die ik organiseer voor de Nederlandstalige SEO-community.
Sinds dit jaar ben ik officieel partner van BrightonSEO. Dat betekent dat er een SEO Mastermind stand op het event is waar we met de Nederlandstalige SEO-community kunnen afspreken. Daarnaast organiseer ik op eigen titel een “rollerskate lunch” op donderdagmiddag en een meetup op donderdagavond in de Seven Stars.
Voor het eerst naar BrightonSEO?
Toen ik voor het eerst naar Brighton ging, vond ik dat best spannend. Vragen die ik mijzelf stelde: Hoe ga ik me vermaken buiten het congres om? Is het makkelijk om in contact te komen met anderen? Moet ik het hele weekend in http status codes denken? En niet geheel onbelangrijk: schenken ze wel glutenvrij bier in de pub?
Mag ik je gerust stellen? Je hoeft niet het hele weekend in HTTP status codes te denken 😉 Daarnaast organiseer ik voor de Nederlandstalige SEO-community een hoop activiteiten.
- Een stand op het event om makkelijk af te kunnen spreken
- Een “roller skate” lunch op donderdag bij de I360 (5 minuten van het congres)
- Een SEO Mastermind meetup op donderdagavond in de Seven stars
- Een SEO Mastermind WhatsAppgroep . Zodat we tijdens en op voorhand makkelijk met elkaar in contact kunnen komen.
- Een oplossing voor je FOMO als je deze editie niet mee gaat
- En nog veel meer.
Bijna vergeten….er zijn genoeg pubs met glutenvrij bier.
Roller skate lunch tijdens BrightonSEO
𝗜𝗸 𝗵𝗲𝗯 𝗱𝗲 𝗜𝟯𝟲𝟬 𝗮𝗳𝗴𝗲𝗵𝘂𝘂𝗿𝗱 𝘁𝗶𝗷𝗱𝗲𝗻𝘀 𝗱𝗲 𝗽𝗮𝘂𝘇𝗲 𝗶𝗻 𝗕𝗿𝗶𝗴𝗵𝘁𝗼𝗻𝗦𝗘𝗢. Inclusief 70 roller skates 🛼👇
Wellicht een gek idee? Ik had er vooral HEEL VEEL ZIN IN. Roller skaten met uitzicht over de stad Brighton. Tijdens de lunchpauze op donderdag, komt de SEO Mastermind samen bij de I360 om:
🍴 Te lunchen
📸 Een groepsfoto te maken
🛼 En voor wie wil, een rondje roller skaten.
Kan je even lekker je laatste HTTP-statuscode loslaten 😉
WAT KOST DAT? Niks. SE ranking sponsort de meetup volledig. Dat betekend dus gratis lunchen en skaten. Se ranking is een SEO tool die complexe data bruikbaar maakt voor SEO specialisten.
WIE WAT WAAR WANNEER
📍Locatie: Brighton I360 (5 minuten wandelen van het congrescentrum)
📆 Donderdag 12.30 – 13.30 (UK TIME)
𝗟𝗲𝘁 𝗼𝗽: er is maar plek voor 70 personen. Dus reserveer snel je spot en geef je schoenmaat door 😉
SEO Mastermind meetup in de Seven Stars
Ga jij ook naar BrightonSEO en ben je het even zat om in de “present simple” te praten? Kom dan donderdagavond 3 oktober na een rondje fish & chips naar de Seven stars pub. Vanaf half 8 organiseer ik daar voor de Nederlandse en Belgische SEO-community een heuze SEO Mastermind meetup.
Kom je ook?
- Toegang is gratis
- Ticket registratie is verplicht
- Laptop thuis laten
Ook deze meetup wordt gesponsort door SE ranking. Dankzij hun kunnen we de seven stars in een afgesloten ruimte bezoeken & trakteren ze op een flink rondje van de zaak.
Whatsapp groepje voor BrigthonSEO
Er reizen heel veel Nederlanders en Belgen naar BrightonSEO toe. Samen hebben we een Whatsapp groepje om tijdens of na het congres af te spreken om bijvoorbeeld uiteten te gaan of lekker te borrelen.
Wil je hier aan toegevoegd worden? Vul dan even dit formulier in. 2 weken voor vertrek maak ik een whatsappgroepje: BrightonSEO2024 aan. Uiteraard gebruik ik alleen hier je telefoonnummer voor.
Aftermovie SEO Mastermind @ brightonSEO april 2024
Korting op BrightonSEO ticket
Sinds dit jaar ben ik voor het eerst partner van BrightonSEO. Dat betekent dat ik ook op het event activiteiten mag organiseren. Op dit moment is het nog niet helemaal duidelijk waar de SEO mastermind stand komt te staan, maar dat hij er komt, is zeker. Een bijkomend voordeel? Ik mag mijn (zakelijke) SEO-vrienden met 10% korting meenemen.
Nadat je SEO vriend of Zakelijke SEO vriend bent geworden, kan je hier je korting claimen. Word je twee weken voor BrightonSEO SEO vriend? Dan heb je optijd een fancy seobrein t-shirt (zie afbeelding hieronder)
Vervoer en verblijf in Brighton
De meeste SEO-specialisten komen met de trein of het vliegtuig naar Brighton. Als je gaat vliegen, kies dan voor het vliegveld: Gatwick airport. Vanaf daar ben je binnen 50 minuten met de trein in Brighton.
Brighton is een erg leuke stad om te overnachten. De overnachtingen in de buurt van het congrescentrum zijn wat minder romantisch. Maar omdat je je partner beter thuis kan laten, is een overnachting in de buurt van het congrescentrum en de pre-party wel zo handig. Het eerste jaar maakte ik de fout om in een wat leukere buurt te slapen en mijn vriendin mee te nemen. Dat heeft me een hoop ritjes met de Uber taxi gekost. Dat geld kun je beter uitgeven in de karaoke bar.
Tip: Boek je treinticket van tevoren, dat scheelt in de portemonnee. Trainline of trainpal zijn goede opties.
Hotels tijdens BrightonSEO
De SEO Mastermind community, adviseerd de volgende hotels:
- Kingshotel
- Old ship hotel
- Britannia Study Hotel
- Harbour Hotel
- Jurys Inn Brighton Waterfront
- Hotel Pelirocco
- Wordt vervolgd.
Locaties om in Brighton te bezoeken
Jeroen Driehuis is net als ik ook fan van BrightonSEO. Hij deelt een aantal tips over de stad Brighton die je kan bezoeken als je even wat tijd over hebt. “Mind your step”, Brighton is buiten het congres om ook supertof om te bezoeken.
Breng dan eens een bezoek aan:
- Brighton Pier: Niet te missen als je in Brighton bent, de Pier. Absoluut de moeite waard om eens een rondje te maken langs de verschillende attracties en arcadehal.
- The lanes: Smalle steegjes vol met bijzondere winkels met unieke items. Van (tweedehands) kledingwinkels tot platenzaken, the Lanes tonen de unieke charme van Brighton. Let ook zeker op de toffe muurschilderingen die je op verschillende plekken kunt vinden.
- Royal Pavilion: Op zoek naar een beetje cultuur tijdens je bezoek? Dan moet je zeker de Royal Pavilion bezoeken. Het is ooit gebouwd als zomerverblijf voor het Britse koningshuis en tegenwoordig opengesteld voor het publiek.
- I360:Wil je Brighton eens zien vanaf grote hoogte? Stap dan in de i30 en kijk over de stad vanaf 137 meter hoogte. Een ritje duurt 25 minuten en vanuit de attractie kun je 360 graden om je heen kijken.
Auteur gezocht voor verslag BrightonSEO
Één SEO specialist mag namens de SEO mastermind community in april verslag doen van BrightonSEO. Dit artikel wordt verspreid via de kanalen van Frankwatching en SEO Brein (geschat bereik:10.000+ SEO specialisten). Je toegangskaartje regel ik (SEO Mastermind). Als de community het idee support, word je overnachting en vliegticket ook vergoed. wil je je aanmelden als auteur, dan kan dat hier.
In de eerste week van februari maak ik de auteur in de SEO Mastermind bekend.
BrightonSEO presentaties
Tijdens het congres, worden er vaak 5 presentaties tegelijkertijd gegeven. Het is daarom lastig kiezen welke presentatie je gaat bijwonen. Gelukkig ben ik niet de enige (zie afbeelding hieronder). Daarom probeer ik elk jaar alle presentaties van BrightonSEO achteraf hier te verzamelen.
Wil je een alert zodra ik alle slides van BrightonSEO oktober 2024 heb? Schrijf je dan gratis in op mijn SEO mastermind 🧠⚡️
Spreker | Onderwerp | Link naar presentatie |
---|---|---|
Gareth Beck | 5 things you should optimise in your GTM containers | Nog niet beschikbaar |
Ying Wang | A/B testing for optimising a page with 12 million monthly visits | Nog niet beschikbaar |
Dan Taylor | AI, SGE, helpful content… communicating SEO risk potential to stakeholders | Nog niet beschikbaar |
Collette Masso del Llano | Addressing the gap between customer experience and SEO | Nog niet beschikbaar |
Claire Carlile | All killer NO filler – metrics that matter in local SEO | Nog niet beschikbaar |
Karim Adib | An uncreative guide to creative content ideation (aka theft) | Nog niet beschikbaar |
Ewelina Westcott | Are SEO analysts real data analysts? | Nog niet beschikbaar |
Damien Robert | Avoid the 2025 web accessibility rush: do not fear WCAG compliance | Nog niet beschikbaar |
Ethan Lambert | Behind the scenes of successfully running PPC for lead generation | Nog niet beschikbaar |
Natasha Burtenshaw-deVries | Better reporting doesn’t have to mean better math | Nog niet beschikbaar |
Byron Tassoni-Resch | Building an automatic demand and supply model for paid search | Nog niet beschikbaar |
Carmen Dominguez | Bye SEO strategy, hi organic strategy: how EEAT is a revolution for the industry | Nog niet beschikbaar |
Filipa Olmo | Category Building: How do you make your mark in this uncharted territory? | Nog niet beschikbaar |
Sarah Presch | Confirmation bias: what people are REALLY searching for | Nog niet beschikbaar |
Beth Surridge | Conquering impostor syndrome and loneliness in the WFH era | Nog niet beschikbaar |
Manuel Massimo Madeddu | Crafting the perfect side hustle with AI | Nog niet beschikbaar |
John Forth | Creating compelling content in regulated industries | Nog niet beschikbaar |
Syphaïwong Bay | Creativity at the rise of generative content | Nog niet beschikbaar |
Anna Rowlinson | Driving customer-centric strategies with a consumer data platform | Nog niet beschikbaar |
Neil Barnes | Engaging audiences and driving action through data storytelling | Nog niet beschikbaar |
Lorcan Fearon | Everything I’ve learned in 5 years of doing SEO on Shopify | Nog niet beschikbaar |
Matt Greenwood | Filter magic: a beginner’s guide to using Regex | Nog niet beschikbaar |
Rad Paluszak | From algorithmic penalty to 373% revenue increase (a case study) | Nog niet beschikbaar |
Charli Hunt | From confusion to conviction: how to explain what you do | Nog niet beschikbaar |
Miguel Varela | From turnover to tenure: talent retention in agencies | Nog niet beschikbaar |
Billie Geena Hyde | Guess who’s map, map again, keyword map, tell a friend | Nog niet beschikbaar |
Stuart Tofts | Headless commerce in action | Nog niet beschikbaar |
Michael Curtis | How embeddings & vector databases can change how the web is created | Nog niet beschikbaar |
Malcolm Coles | How to build an amazing rank tracker using just google sheets and GSC data | Nog niet beschikbaar |
Christopher Hofman Laursen | How to categorize keywords with Power BI and ChatGPT | Nog niet beschikbaar |
Annika Haataja | How to diagnose your brand SEO health issues | Nog niet beschikbaar |
Olivia Bence | How to get links when your campaign isn’t newsworthy | Nog niet beschikbaar |
Lau Miguez | How to ideate for different markets considering cultural nuances | Nog niet beschikbaar |
Rin Hamburgh | How to leverage subject matter experts to create EEAT-boosting super content | Nog niet beschikbaar |
Emilia Korczynska | How to produce 100s of posts with programmatic SEO without programming | Nog niet beschikbaar |
Zoe Burke | How to read your audience’s mind: creating content that converts | Nog niet beschikbaar |
Hana Montgomery | How to run a global campaign, earning links internationally | Nog niet beschikbaar |
Yvie Ansari | How to use AI to help build a winning content plan | Nog niet beschikbaar |
Adriana Stein | How to use GA4 track & optimize SEO performance | Nog niet beschikbaar |
Sarah-Jayne Taylorson | How to use TikTok for reactive campaigns | Nog niet beschikbaar |
Michelle Haslam | How to use TikTok shop for product based businesses | Nog niet beschikbaar |
Aymen Loukil | How to validate your site speed optimization efforts | Nog niet beschikbaar |
Gus Pelogia | How to write THE perfect SEO ticket for your devs | Nog niet beschikbaar |
Benjamin Szturmaj | How videos can elevate your Google rankings and improve your EEAT | Nog niet beschikbaar |
Rachel Cryan | How whatsapp automation can massively increase conversions | Nog niet beschikbaar |
Victoria Roscow | How you can outperform big brands without thousands of SKUs | Nog niet beschikbaar |
Jonjo Rowlands | Humanising ChatGPT: create AI content that actually ranks | Nog niet beschikbaar |
Beth Woodcock | In defence of log files | Nog niet beschikbaar |
Sally Raymer | Information architecture for enterprise sites | Nog niet beschikbaar |
Veronica Ruiz | Lead gen for ecomm? | Nog niet beschikbaar |
Luke Gosha | Leveraging leadership skills to work with AI | Nog niet beschikbaar |
Nicolas Piquero | Leveraging semantic relationships to create smart topical meshes | Nog niet beschikbaar |
Wojciech Urban | Looker studio + GSC – the only SEO tools you need | Nog niet beschikbaar |
Kayley Dempsey | Managing anxiety in you and your team | Nog niet beschikbaar |
Neha Khanna | Mastering the art of crafting prompts for your usecase | Nog niet beschikbaar |
Kineta Kelsall | Mastering thought leadership in business marketing | Nog niet beschikbaar |
Prasath Ravikumar | Maximising the effect of social media in content marketing | Nog niet beschikbaar |
Cheryl Crossley | Measure your PR success without focusing on just volume metrics | Nog niet beschikbaar |
Paulo Andraus | Merging server log data and Google Search Console with BigQuery | Nog niet beschikbaar |
Will Waldron | Navigating PR outreach in a sea of ever-growing affiliate programmes | Nog niet beschikbaar |
Michel van Luijtelaar | New developments in local SEO for MLBs | Nog niet beschikbaar |
Cathryn Stormont | PMax is not just for sales it can be for leads too | Nog niet beschikbaar |
Natalie Arney | Reduce, reuse, recycle your way to content success | Nog niet beschikbaar |
Kerry Mullin | SEO Synergy – why we matter at each part of a website’s lifetime | Nog niet beschikbaar |
Amanda Walls | SEO for ‘your money your life” industries | Nog niet beschikbaar |
Ana Llorente Pérez | SEO for YouTube: growing and scaling your brand’s channel | Nog niet beschikbaar |
Kapwom Dingis | SGE & the future of search for publishers | Nog niet beschikbaar |
Tom Capper | SGE is not the future of SERPs | Nog niet beschikbaar |
Daniel Axelsson | Scaling keyword research and making sense of the data | Nog niet beschikbaar |
Nabeel Tanveer | Scaling up your SEO with Google BigQuery | Nog niet beschikbaar |
Julia Logan | Sponsored posts,parasite SEO, helpful content and what to make out of it all | Nog niet beschikbaar |
Pascalle Bergmans | Stories that sell: turning lurkers into leads | Nog niet beschikbaar |
Kelly Sheppard | Structured data and entity SEO: how structured data impacts search results | Nog niet beschikbaar |
Fiona Brennan | Sustainable content: why we need it and why it matters | Nog niet beschikbaar |
Dave Cousin | Term Weighting Bert: good for users & SEOs | Nog niet beschikbaar |
Nina Payne | The 16 year old backlink secret: video SEO #vseo | Nog niet beschikbaar |
Mark Stanford-Janes | The IKEA flatpack guide to rendering | Nog niet beschikbaar |
Carla Rovaris | The importance of AI in Meta | Nog niet beschikbaar |
Lucia Dello | The key to supercharged e-commerce profits | Nog niet beschikbaar |
Melissa Bramley | The new partnership: Google and Amazon Ads | Nog niet beschikbaar |
Jimi Thakrar | The power of combining SEO and PPC | Nog niet beschikbaar |
Emilio Takas | Thriving in competitive niches without backlinks | Nog niet beschikbaar |
Danielle Gipps | Treat your social strategy like TV advertising and start selling stories | Nog niet beschikbaar |
David Gossage | Understand and create Xpath for almost any custom extraction | Nog niet beschikbaar |
Stevy Liakopoulou | Unleashing ecommerce potential with videos | Nog niet beschikbaar |
Jordan Munton | Using Zapier to automate and direct Facebook lead form data | Nog niet beschikbaar |
Sarah Sal | What I learned auditing over 800 FB & LinkedIn ads accounts | Nog niet beschikbaar |
Maja Jovancevic | What happens to your website after you go viral? | Nog niet beschikbaar |
Michelle Goodall | What is community based marketing (CBM)? | Nog niet beschikbaar |
Andrew Balerdi | Why you should give a sh*t about brand | Nog niet beschikbaar |
Dixon Jones | Writing content that search engines (and humans) can really understand | Nog niet beschikbaar |
Araminta Robertson | Yes, you can acquire customers by writing about your competitors | Nog niet beschikbaar |
Praktische zaken tijdens het event
Om jouw een overgetelijk weekend te bezorgen, een aantal praktische zaken. Omdat de FAQ snippets weer in de SERP staan, deel ik die geheel in stijl via de FAQ sectie.
FAQ
Kortingscode BrightonSEO
Mijn SEO vrienden, mag ik een kortingscode van 10% geven. Zodra je je aangemeld hebt, krijg je de kortingscode per mail.
Wanneer is de SEO Mastermind borrel?
Op donderdag avond organiseer ik in de Seven stars pub in Brighton een Nederlandstalige SEO borrel. De toegang is gratis. Wel verzoek ik je om een ticket aan te vragen.
Wat is het adres van BrightonSEO?
Brightoncentre
Kings Road, Brighton
East Sussex, BN1 2GR
Waar vind ik de presentaties van afgelopen jaren?
Elke editie probeer ik alle presentaties van BrightonSEO te verzamelen. De laatste edities vind je terug in de SEO Mastermind onder het kopje SEO-presentaties.
Waar kan ik mijn ticket ophalen?
Op woensdag 2 oktober, kan je v.a. 9.00 uur je BrightonSEO ticket op halen bij het congrescentrum. Mits je geen “ballot” ticket hebt, staat er bij de “Friends’ Desk” een goody bag op je te wachten.