BrightonSEO 2024

Home   »   BrightonSEO 2024

BrightonSEO 2024

Deze week is het zover: BrightonSEO. Voor de 10e keer, zal ik een bezoek brengen aan het “heilige Mekka” van elke SEO-specialist. Om ervoor te zorgen dat jij het net zo leuk gaat vinden als ik, deel ik in deze blogpost tips voor je eerste keer BrightonSEO, een reisadvies en alle activiteiten die ik organiseer voor de Nederlandstalige SEO-community.

Sinds dit jaar ben ik officieel partner van BrightonSEO. Dat betekent dat er een SEO Mastermind stand op het event is waar we met de Nederlandstalige SEO-community kunnen afspreken. Daarnaast organiseer ik op eigen titel een “rollerskate lunch” op donderdagmiddag en een meetup op donderdagavond in de Seven Stars.

Voor het eerst naar BrightonSEO?

Toen ik voor het eerst naar Brighton ging, vond ik dat best spannend. Vragen die ik mijzelf stelde: Hoe ga ik me vermaken buiten het congres om? Is het makkelijk om in contact te komen met anderen? Moet ik het hele weekend in http status codes denken? En niet geheel onbelangrijk: schenken ze wel glutenvrij bier in de pub?

Groepsfoto SEO Mastermind @ BrightonSEO

Mag ik je gerust stellen? Je hoeft niet het hele weekend in HTTP status codes te denken 😉 Daarnaast organiseer ik voor de Nederlandstalige SEO-community een hoop activiteiten.

Bijna vergeten….er zijn genoeg pubs met glutenvrij bier.

Roller skate lunch tijdens BrightonSEO

𝗜𝗸 𝗵𝗲𝗯 𝗱𝗲 𝗜𝟯𝟲𝟬 𝗮𝗳𝗴𝗲𝗵𝘂𝘂𝗿𝗱 𝘁𝗶𝗷𝗱𝗲𝗻𝘀 𝗱𝗲 𝗽𝗮𝘂𝘇𝗲 𝗶𝗻 𝗕𝗿𝗶𝗴𝗵𝘁𝗼𝗻𝗦𝗘𝗢. Inclusief 70 roller skates 🛼👇

Wellicht een gek idee? Ik had er vooral HEEL VEEL ZIN IN. Roller skaten met uitzicht over de stad Brighton. Tijdens de lunchpauze op donderdag, komt de SEO Mastermind samen bij de I360 om:

🍴 Te lunchen
📸 Een groepsfoto te maken
🛼 En voor wie wil, een rondje roller skaten.

Kan je even lekker je laatste HTTP-statuscode loslaten 😉

WAT KOST DAT? Niks. SE ranking sponsort de meetup volledig. Dat betekend dus gratis lunchen en skaten. Se ranking is een SEO tool die complexe data bruikbaar maakt voor SEO specialisten.

WIE WAT WAAR WANNEER

📍Locatie: Brighton I360 (5 minuten wandelen van het congrescentrum)
📆 Donderdag 12.30 – 13.30 (UK TIME)

𝗟𝗲𝘁 𝗼𝗽: er is maar plek voor 70 personen. Dus reserveer snel je spot en geef je schoenmaat door 😉

SEO Mastermind meetup in de Seven Stars

Ga jij ook naar BrightonSEO en ben je het even zat om in de “present simple” te praten? Kom dan donderdagavond 3 oktober na een rondje fish & chips naar de Seven stars pub. Vanaf half 8 organiseer ik daar voor de Nederlandse en Belgische SEO-community een heuze SEO Mastermind meetup.

Kom je ook?

Ook deze meetup wordt gesponsort door SE ranking. Dankzij hun kunnen we de seven stars in een afgesloten ruimte bezoeken & trakteren ze op een flink rondje van de zaak.

Whatsapp groepje voor BrigthonSEO

Er reizen heel veel Nederlanders en Belgen naar BrightonSEO toe. Samen hebben we een Whatsapp groepje om tijdens of na het congres af te spreken om bijvoorbeeld uiteten te gaan of lekker te borrelen.

Wil je hier aan toegevoegd worden? Vul dan even dit formulier in. 2 weken voor vertrek maak ik een whatsappgroepje: BrightonSEO2024 aan. Uiteraard gebruik ik alleen hier je telefoonnummer voor.

Aftermovie SEO Mastermind @ brightonSEO april 2024

Aftermovie SEO Mastermind @ BrightonSEO

Korting op BrightonSEO ticket

Sinds dit jaar ben ik voor het eerst partner van BrightonSEO. Dat betekent dat ik ook op het event activiteiten mag organiseren. Op dit moment is het nog niet helemaal duidelijk waar de SEO mastermind stand komt te staan, maar dat hij er komt, is zeker. Een bijkomend voordeel? Ik mag mijn (zakelijke) SEO-vrienden met 10% korting meenemen.

Nadat je SEO vriend of Zakelijke SEO vriend bent geworden, kan je hier je korting claimen. Word je twee weken voor BrightonSEO SEO vriend? Dan heb je optijd een fancy seobrein t-shirt (zie afbeelding hieronder)

Nieuwe SEO vrienden ontvangen bovenstaand T-shirt 2 weken voordat ze naar BrightonSEO gaan

Vervoer en verblijf in Brighton

De meeste SEO-specialisten komen met de trein of het vliegtuig naar Brighton. Als je gaat vliegen, kies dan voor het vliegveld: Gatwick airport. Vanaf daar ben je binnen 50 minuten met de trein in Brighton.

Brighton is een erg leuke stad om te overnachten. De overnachtingen in de buurt van het congrescentrum zijn wat minder romantisch. Maar omdat je je partner beter thuis kan laten, is een overnachting in de buurt van het congrescentrum en de pre-party wel zo handig. Het eerste jaar maakte ik de fout om in een wat leukere buurt te slapen en mijn vriendin mee te nemen. Dat heeft me een hoop ritjes met de Uber taxi gekost. Dat geld kun je beter uitgeven in de karaoke bar.

Tip: Boek je treinticket van tevoren, dat scheelt in de portemonnee. Trainline of trainpal zijn goede opties.

Hotels tijdens BrightonSEO

De SEO Mastermind community, adviseerd de volgende hotels:

  • Kingshotel
  • Old ship hotel
  • Britannia Study Hotel
  • Harbour Hotel
  • Jurys Inn Brighton Waterfront
  • Hotel Pelirocco
  • Wordt vervolgd.

Locaties om in Brighton te bezoeken

Jeroen Driehuis is net als ik ook fan van BrightonSEO. Hij deelt een aantal tips over de stad Brighton die je kan bezoeken als je even wat tijd over hebt. “Mind your step”, Brighton is buiten het congres om ook supertof om te bezoeken.

Jeroen Driehuis
Tijd over in Brighton?

Breng dan eens een bezoek aan:

  1. Brighton Pier: Niet te missen als je in Brighton bent, de Pier. Absoluut de moeite waard om eens een rondje te maken langs de verschillende attracties en arcadehal.
  2. The lanes: Smalle steegjes vol met bijzondere winkels met unieke items. Van (tweedehands) kledingwinkels tot platenzaken, the Lanes tonen de unieke charme van Brighton. Let ook zeker op de toffe muurschilderingen die je op verschillende plekken kunt vinden.
  3. Royal Pavilion: Op zoek naar een beetje cultuur tijdens je bezoek? Dan moet je zeker de Royal Pavilion bezoeken. Het is ooit gebouwd als zomerverblijf voor het Britse koningshuis en tegenwoordig opengesteld voor het publiek.
  4. I360:Wil je Brighton eens zien vanaf grote hoogte? Stap dan in de i30 en kijk over de stad vanaf 137 meter hoogte. Een ritje duurt 25 minuten en vanuit de attractie kun je 360 graden om je heen kijken.

Auteur gezocht voor verslag BrightonSEO

Één SEO specialist mag namens de SEO mastermind community in april verslag doen van BrightonSEO. Dit artikel wordt verspreid via de kanalen van Frankwatching en SEO Brein (geschat bereik:10.000+ SEO specialisten). Je toegangskaartje regel ik (SEO Mastermind). Als de community het idee support, word je overnachting en vliegticket ook vergoed. wil je je aanmelden als auteur, dan kan dat hier.

In de eerste week van februari maak ik de auteur in de SEO Mastermind bekend.

BrightonSEO presentaties

Tijdens het congres, worden er vaak 5 presentaties tegelijkertijd gegeven. Het is daarom lastig kiezen welke presentatie je gaat bijwonen. Gelukkig ben ik niet de enige (zie afbeelding hieronder). Daarom probeer ik elk jaar alle presentaties van BrightonSEO achteraf hier te verzamelen.

Wil je een alert zodra ik alle slides van BrightonSEO oktober 2024 heb? Schrijf je dan gratis in op mijn SEO mastermind 🧠⚡️

SprekerOnderwerpLink naar presentatie
Gareth Beck5 things you should optimise in your GTM containersNog niet beschikbaar
Ying WangA/B testing for optimising a page with 12 million monthly visitsNog niet beschikbaar
Dan TaylorAI, SGE, helpful content… communicating SEO risk potential to stakeholdersNog niet beschikbaar
Collette Masso del LlanoAddressing the gap between customer experience and SEONog niet beschikbaar
Claire CarlileAll killer NO filler – metrics that matter in local SEONog niet beschikbaar
Karim AdibAn uncreative guide to creative content ideation (aka theft)Nog niet beschikbaar
Ewelina WestcottAre SEO analysts real data analysts?Nog niet beschikbaar
Damien RobertAvoid the 2025 web accessibility rush: do not fear WCAG complianceNog niet beschikbaar
Ethan LambertBehind the scenes of successfully running PPC for lead generationNog niet beschikbaar
Natasha Burtenshaw-deVriesBetter reporting doesn’t have to mean better mathNog niet beschikbaar
Byron Tassoni-ReschBuilding an automatic demand and supply model for paid searchNog niet beschikbaar
Carmen DominguezBye SEO strategy, hi organic strategy: how EEAT is a revolution for the industryNog niet beschikbaar
Filipa OlmoCategory Building: How do you make your mark in this uncharted territory?Nog niet beschikbaar
Sarah PreschConfirmation bias: what people are REALLY searching forNog niet beschikbaar
Beth SurridgeConquering impostor syndrome and loneliness in the WFH eraNog niet beschikbaar
Manuel Massimo MadedduCrafting the perfect side hustle with AINog niet beschikbaar
John ForthCreating compelling content in regulated industriesNog niet beschikbaar
Syphaïwong BayCreativity at the rise of generative contentNog niet beschikbaar
Anna RowlinsonDriving customer-centric strategies with a consumer data platformNog niet beschikbaar
Neil BarnesEngaging audiences and driving action through data storytellingNog niet beschikbaar
Lorcan FearonEverything I’ve learned in 5 years of doing SEO on ShopifyNog niet beschikbaar
Matt GreenwoodFilter magic: a beginner’s guide to using RegexNog niet beschikbaar
Rad PaluszakFrom algorithmic penalty to 373% revenue increase (a case study)Nog niet beschikbaar
Charli HuntFrom confusion to conviction: how to explain what you doNog niet beschikbaar
Miguel VarelaFrom turnover to tenure: talent retention in agenciesNog niet beschikbaar
Billie Geena HydeGuess who’s map, map again, keyword map, tell a friendNog niet beschikbaar
Stuart ToftsHeadless commerce in actionNog niet beschikbaar
Michael CurtisHow embeddings & vector databases can change how the web is createdNog niet beschikbaar
Malcolm ColesHow to build an amazing rank tracker using just google sheets and GSC dataNog niet beschikbaar
Christopher Hofman LaursenHow to categorize keywords with Power BI and ChatGPTNog niet beschikbaar
Annika HaatajaHow to diagnose your brand SEO health issuesNog niet beschikbaar
Olivia BenceHow to get links when your campaign isn’t newsworthyNog niet beschikbaar
Lau MiguezHow to ideate for different markets considering cultural nuancesNog niet beschikbaar
Rin HamburghHow to leverage subject matter experts to create EEAT-boosting super contentNog niet beschikbaar
Emilia KorczynskaHow to produce 100s of posts with programmatic SEO without programmingNog niet beschikbaar
Zoe BurkeHow to read your audience’s mind: creating content that convertsNog niet beschikbaar
Hana MontgomeryHow to run a global campaign, earning links internationallyNog niet beschikbaar
Yvie AnsariHow to use AI to help build a winning content planNog niet beschikbaar
Adriana SteinHow to use GA4 track & optimize SEO performanceNog niet beschikbaar
Sarah-Jayne TaylorsonHow to use TikTok for reactive campaignsNog niet beschikbaar
Michelle HaslamHow to use TikTok shop for product based businessesNog niet beschikbaar
Aymen LoukilHow to validate your site speed optimization effortsNog niet beschikbaar
Gus PelogiaHow to write THE perfect SEO ticket for your devsNog niet beschikbaar
Benjamin SzturmajHow videos can elevate your Google rankings and improve your EEATNog niet beschikbaar
Rachel CryanHow whatsapp automation can massively increase conversionsNog niet beschikbaar
Victoria RoscowHow you can outperform big brands without thousands of SKUsNog niet beschikbaar
Jonjo RowlandsHumanising ChatGPT: create AI content that actually ranksNog niet beschikbaar
Beth WoodcockIn defence of log filesNog niet beschikbaar
Sally RaymerInformation architecture for enterprise sitesNog niet beschikbaar
Veronica RuizLead gen for ecomm?Nog niet beschikbaar
Luke GoshaLeveraging leadership skills to work with AINog niet beschikbaar
Nicolas PiqueroLeveraging semantic relationships to create smart topical meshesNog niet beschikbaar
Wojciech UrbanLooker studio + GSC – the only SEO tools you needNog niet beschikbaar
Kayley DempseyManaging anxiety in you and your teamNog niet beschikbaar
Neha KhannaMastering the art of crafting prompts for your usecaseNog niet beschikbaar
Kineta KelsallMastering thought leadership in business marketingNog niet beschikbaar
Prasath RavikumarMaximising the effect of social media in content marketingNog niet beschikbaar
Cheryl CrossleyMeasure your PR success without focusing on just volume metricsNog niet beschikbaar
Paulo AndrausMerging server log data and Google Search Console with BigQueryNog niet beschikbaar
Will WaldronNavigating PR outreach in a sea of ever-growing affiliate programmesNog niet beschikbaar
Michel van LuijtelaarNew developments in local SEO for MLBsNog niet beschikbaar
Cathryn StormontPMax is not just for sales it can be for leads tooNog niet beschikbaar
Natalie ArneyReduce, reuse, recycle your way to content successNog niet beschikbaar
Kerry MullinSEO Synergy – why we matter at each part of a website’s lifetimeNog niet beschikbaar
Amanda WallsSEO for ‘your money your life” industriesNog niet beschikbaar
Ana Llorente PérezSEO for YouTube: growing and scaling your brand’s channelNog niet beschikbaar
Kapwom DingisSGE & the future of search for publishersNog niet beschikbaar
Tom CapperSGE is not the future of SERPsNog niet beschikbaar
Daniel AxelssonScaling keyword research and making sense of the dataNog niet beschikbaar
Nabeel TanveerScaling up your SEO with Google BigQueryNog niet beschikbaar
Julia LoganSponsored posts,parasite SEO, helpful content and what to make out of it allNog niet beschikbaar
Pascalle BergmansStories that sell: turning lurkers into leadsNog niet beschikbaar
Kelly SheppardStructured data and entity SEO: how structured data impacts search resultsNog niet beschikbaar
Fiona BrennanSustainable content: why we need it and why it mattersNog niet beschikbaar
Dave CousinTerm Weighting Bert: good for users & SEOsNog niet beschikbaar
Nina PayneThe 16 year old backlink secret: video SEO #vseoNog niet beschikbaar
Mark Stanford-JanesThe IKEA flatpack guide to renderingNog niet beschikbaar
Carla RovarisThe importance of AI in MetaNog niet beschikbaar
Lucia DelloThe key to supercharged e-commerce profitsNog niet beschikbaar
Melissa BramleyThe new partnership: Google and Amazon AdsNog niet beschikbaar
Jimi ThakrarThe power of combining SEO and PPCNog niet beschikbaar
Emilio TakasThriving in competitive niches without backlinksNog niet beschikbaar
Danielle GippsTreat your social strategy like TV advertising and start selling storiesNog niet beschikbaar
David GossageUnderstand and create Xpath for almost any custom extractionNog niet beschikbaar
Stevy LiakopoulouUnleashing ecommerce potential with videosNog niet beschikbaar
Jordan MuntonUsing Zapier to automate and direct Facebook lead form dataNog niet beschikbaar
Sarah SalWhat I learned auditing over 800 FB & LinkedIn ads accountsNog niet beschikbaar
Maja JovancevicWhat happens to your website after you go viral?Nog niet beschikbaar
Michelle GoodallWhat is community based marketing (CBM)?Nog niet beschikbaar
Andrew BalerdiWhy you should give a sh*t about brandNog niet beschikbaar
Dixon JonesWriting content that search engines (and humans) can really understandNog niet beschikbaar
Araminta RobertsonYes, you can acquire customers by writing about your competitorsNog niet beschikbaar

Praktische zaken tijdens het event

Om jouw een overgetelijk weekend te bezorgen, een aantal praktische zaken. Omdat de FAQ snippets weer in de SERP staan, deel ik die geheel in stijl via de FAQ sectie.

FAQ sectie weer terug in de Google resultaten

FAQ

Kortingscode BrightonSEO

Mijn SEO vrienden, mag ik een kortingscode van 10% geven. Zodra je je aangemeld hebt, krijg je de kortingscode per mail.

Wanneer is de SEO Mastermind borrel?

Op donderdag avond organiseer ik in de Seven stars pub in Brighton een Nederlandstalige SEO borrel. De toegang is gratis. Wel verzoek ik je om een ticket aan te vragen.

Wat is het adres van BrightonSEO?

Brightoncentre
Kings Road, Brighton
East Sussex, BN1 2GR

Waar vind ik de presentaties van afgelopen jaren?

Elke editie probeer ik alle presentaties van BrightonSEO te verzamelen. De laatste edities vind je terug in de SEO Mastermind onder het kopje SEO-presentaties.

Waar kan ik mijn ticket ophalen?

Op woensdag 2 oktober, kan je v.a. 9.00 uur je BrightonSEO ticket op halen bij het congrescentrum. Mits je geen “ballot” ticket hebt, staat er bij de “Friends’ Desk” een goody bag op je te wachten.

SEO-fouten voorkomen?

SEO-checklist
Controleer je optimalisatie-stappen met mijn gratis SEO-checklist. Zo voorkom je fouten in Google en Bing.
Download SEO-checklist
Deze bedrijven gingen je voor:
Logo Booking.com
Logo Adidas
Logo Randstad
SEO-checklist
Download SEO-checklist
Deze bedrijven gingen je voor:
Logo Booking.com
Logo Adidas
Logo Randstad
SEO Mastermind SEO-vraag? Stel hem hier