BrightonSEO 2022

Home   »   BrightonSEO 2022

BrightonSEO 2022

Ik heb weer genoten van 2 dagen BrightonSEO. Naast de goede presentaties, heb ik een hoop geleerd van SEO specialisten uit de community. Tijdens het congres, worden er vaak 5 presentaties tegelijkertijd gegeven waardoor je niet alles kan bijwonen. Om toch een beetje mijn FOMO op te lossen, heb ik besloten om alle presentaties te verzamelen op één plek.

Overtuigd van de presentaties? Hopelijk zie ik je dan tijdens de volgende editie in Brighton. Ga je voor het eerst? Dan deel ik een aantal tips voor je verblijf en het congres zelf. Nieuwsgierig geworden? Lees dan gauw verder.

BrightonSEO presentaties

Tijdens het congres, worden er vaak 5 presentaties tegelijkertijd gegeven. Het is daarom lastig kiezen welke presentatie je gaat bijwonen. Gelukkig ben ik niet de enige (zie afbeelding hieronder). Daarom heb ik besloten om alle presentaties die openbaar gedeeld worden, te verzamelen.

Wil je een alert zodra ik alle slides van BrightonSEO heb? Schrijf je dan gratis in op mijn SEO mastermind 🧠⚡️

OnderwerpSprekerPresentatie
¡Livin’ la vida local! – the changing landscape of local searchRachel EllenBeschikbaar
0 to 400k monthly organic sessions in 12 months: here’s how we did ItJames BrockbankPresentatie gecanceld
A definitive talk on perfecting faceted navigation for SEO and sales growthLuke CarthyBeschikbaar
A guided tour of JavaScript for SEOsMartin SplittKomt niet online
ABCs of no-code SEO automationRobin AllensonBeschikbaar
Accessibility, strategy and schema – do they go hand in hand?Beth BarnhamBeschikbaar
Agile SEO: Prioritise SEO activities with cadence and risk radiusParth SubaBeschikbaar
An airtight keyword research strategy to beat any SEO competitorRumble RomagnoliBeschikbaar
Automating a scalable long tail keyword strategy for ecommercePierre-Olivier DanhaiveBeschikbaar
Bridging the content divide: removing the language barrier for international successHinde LamraniBeschikbaar
Commerce platforms content strategy: Amazon and beyondMargo HowieBeschikbaar
Competitor topical authority audits: the how and the whyKrystian SzastokBeschikbaar
Content prioritisation: approaching infinite opportunities with finite resourcesSam ColebrookBeschikbaar
Content writers: will AI take your job?Katie ThompsonBeschikbaar
Cookie consent: mechanisms and practices for GDPR and ePrivacy complianceRowenna FieldingNog niet beschikbaar
Cultural sociology & SEO: how culture impacts buyer behaviour and can help improve rankingsSarah PreschBeschikbaar
Data pitfalls and keeping campaigns on the right side of digital PR twitterKatie SwannBeschikbaar
David vs Goliath: the rise of sustainable fashion against fast fashion giantsMonet BlakeBeschikbaar
Declutter your designMargaret MacArthurNog niet beschikbaar
Delivering total performance through content-led SEOMatt AllfreyNog niet beschikbaar
Dismantling the job factory – the future of workEb AdeyeriNog niet beschikbaar
Do the public trust AI writing?Mat BennettBeschikbaar
EAT is not SEOIzabela WisniewskaNog niet beschikbaar
Embracing brand SEO as a tacticMiracle Inameti-ArchibongBeschikbaar
Face it. The future is Headless.Michael BoosalisBeschikbaar
Generating better indexing signals for ecommerce websitesDan TaylorBeschikbaar
Get content crawled & ranked faster with log file insightsSteven van VessumBeschikbaar
Getting executive buy-in for your workBethan VincentNog niet beschikbaar
How does social and influencer marketing affect SEO?Freya JonesBeschikbaar
How SEO can eliminate friction and super-charge your customer journeyEvie CollinsBeschikbaar
How SEO changes as we say bye bye to cookiesFarhad DivechaBeschikbaar
How to build a successful 4 hour a week 7-figure SEO agencyDeepak ShuklaBeschikbaar
How to build relationships when remote workingJo Juliana TurnbullBeschikbaar
How to come up with content ideas without relying on search volumeSteph NaylorBeschikbaar
How to conduct a core web vitals auditSophie GibsonBeschikbaar
How to create accessible social media contentEllen ColeKomt niet online
How to create content that actually brings in leads, not just trafficAraminta RobertsonBeschikbaar
How to create your own search quality evaluation algorithmsRichard LawrenceBeschikbaar
How to do SEO in a huge multinationalMichael SmithNog niet beschikbaar
How to escape gravity (or how to grow your agency with no funding & succeed)Jamie RiddellBeschikbaar
How to find your perfect job in digitalJasmine GrantonBeschikbaar
How to get 10x better at SEO, without learning any more SEODaniel CartlandBeschikbaar
How to get more traffic by doing less stuffAnna Gregory-HallBeschikbaar
How to have a successful agency career and side business without burning outGeorgia GadsbyBeschikbaar
How to ideate to land links in publications that really impact searchEva ChengBeschikbaar
How to implement expert comment to make your pitches go furtherSurena ChandeBeschikbaar
How to incorporate machine learning into your SERP analysisLazarina StoyBeschikbaar
How to lead a team away from burnoutGisele NavarroBeschikbaar
How to leverage indexation tracking to monitor issues and improve performanceSimon LesserBeschikbaar
How to produce great multilingual content, even when you can’t read itLaura McInleyBeschikbaar
How to put together a corporate social responsibility strategy and why it mattersRebekah ConwayBeschikbaar
How to sell creative social media to anyoneYumna KumranNog niet beschikbaar
How to structure / develop your SEO departmentJulia WeißbachBeschikbaar
How to think differently, get out of a rut and generate new ideasJo WaltersBeschikbaar
How to use brand archetypes to discover and define content pillars to build out a search strategyTasha AntwiNog niet beschikbaar
How to use coaching to create stronger client relationshipsBillie Geena HydeNog niet beschikbaar
How to use GPT-3 for keyword researchDanny RichmanBeschikbaar
How your website impacts the planet – and what you can do about it!Stuard DaviesBeschikbaar
I am a donut: how to avoid international SEO mistakesTom BrennanBeschikbaar
Intern to SEO pro – How to gain confidence fastJames GeorgeNog niet beschikbaar
Journo requests: how to get more placements with less wasted timeStacey MacNaughtNog niet beschikbaar
Know your (search) enemyEmily White James WolmanNog niet beschikbaar
Launching DTC. Why SEO isn’t the answer (…and what is)*Andi JarvisNog niet beschikbaar
Level up meeting productivity with action-oriented meeting agendasCaitlin HathawayBeschikbaar
Logs analysis guru level. Take control on GooglebotSerge Bezborodovbeschikbaar
Machine learning use cases for technical SEOsPatrick StoxBeschikbaar
Making Google search data available at scaleDaniel WaisbergKomt niet online
Networking for SEOs (and why it matters)Greta KoivikkoBeschikbaar
NLP for SEOs: How to optimise your content for BERTJosephine HaagenBeschikbaar
No-code SEO : how Botify leverages AI and CDNs to optimise your sitesPierre CouzyNog niet beschikbaar
On-page optimisation 4.0: from intention to conversionFelipe BazonBeschikbaar
On-page optimization lessons from analyzing over 400 blog postsChima MmejeBeschikbaar
Optimising organisation movement: speeding up professional growth using dataReza MoaiandinBeschikbaar
Proactive and reactive PR: going beyond just awareness calendarsHana BednarovaBeschikbaar
Profitable client projects. Every time. Even during a recession.Ilia MarkovBeschikbaar
Pulling back the curtain: how to run a successful agencyGreg GiffordNog niet beschikbaar
Putting together a search strategy for a totally new categoryAmir JirbandeyBeschikbaar
Remarketing SEO: A no-paid targeting technique to multiply organic trafficHimani KankariaBeschikbaar
Results are good. So why do clients really leave?Sophie BrannonBeschikbaar
Review generation and management: how to do it and why it mattersLevi Williams-ClucasBeschikbaar
Search harmonisation – developing an organic first strategyArpun Kaur BhuhiBeschikbaar
SEO testing: what you can do when you really want to find out what works for SEOMartijn ScheybelerBeschikbaar
Shining a light onto the dark funnelRiaz KananiBeschikbaar
Spreadsheet sorcery: a Google Sheets guide for the aspiring wizardMatt GreenwoodBeschikbaar
Stating the business case for linksGareth SimpsonNog niet beschikbaar
Staying in tune: Know your industry and conquer SEONicolas BasoaltoNog niet beschikbaar
Stress is contagious: don’t catch it from your clientsKathryn MonkcomBeschikbaar
Students’ decision-making process in an altered perspective worldAzahara CorralesNog niet beschikbaar
Swipe left: Why your content is getting ghostedEleni CashellBeschikbaar
Tech SEO for the omni channelCrystal CarterBeschikbaar
The dark side of SEO: how to lead a team when you need help the mostCraig DewartBeschikbaar
The elusive ROI of content marketingTim SouloNog niet beschikbaar
The evolution of SEO: how our roles are expandingAshley Berman HaleNog niet beschikbaar
The intersection between SEO and accessibilityJessica MackerethBeschikbaar
The power of being different – why inclusion matters to everyoneMo KanjilalBeschikbaar
The power of brandRona LeslieNog niet beschikbaar
The power of probabilistic thinking in SEOAndrew CharltonBeschikbaar
The representation of beliefs as an important element in user intent analysisDateme TubotamunoNog niet beschikbaar
The ultimate SEO maturity auditGrace FrohlichBeschikbaar
The zero click SERP – taking you closer to the moneyJon EarnshawBeschikbaar
To ‘B’ or not to ‘B’: B2B content strategy for startupsYagmur SimsekBeschikbaar
Triumph over adversity: growing my agency with a broken spineAmy HopperBeschikbaar
TurnKey solutions for convincing stakeholdersSatomi MastersNog niet beschikbaar
​Understanding your competitors’ business to be truly successful at SEOTom VaughtonNog niet beschikbaar
Unlocking the hidden potential of product listing pagesAreej AbuAliBeschikbaar
Using APIs and automation to resolve SEO challengesJérôme SalomonBeschikbaar
Using command line to save time on common SEO tasksDino KukicBeschikbaar
Using search to ensure success launching ‘new concept’ products & services in new marketsDave CousinBeschikbaar
Visibility leaders: performance content blueprintsSteve PaineBeschikbaar
What building a community can teach you about tackling diversity & inclusion issuesRejoice OjiakuWilhemina Gilbertson-DavisNog niet beschikbaar
What the (cluster)f*ck? Convince Google you’re an expert and plan your content fasterAlice RowanBeschikbaar
What we can learn from losing tests – the importance of paying attention to negative outcomesWill CritchlowPresentatie
What’s in a link?Dixon JonesBeschikbaar
Where are all the Black owned companies in the SERPs?Fabio EmbaloNog niet beschikbaar
Why regional and red tops are a link builders secret weaponAlex JonesBeschikbaar
Why short-form video rules: the difference between Reels, Shorts and TikTokNadya BircaNog niet beschikbaar
Why URLs matter for Google!Fili WieseKomt niet online
You want me to look at HOW MANY pages? How to do a content audit for thousands of URLsLucy Alice DoddsBeschikbaar
Your customer doesn’t care what channel you use: how to integrate SEO and PaidBecky SimmsBeschikbaar
mapping intent en conversionrate to create high ROI contentThomas JohnsonBeschikbaar
Creating an inclusive webJohn lowis FinanceBeschikbaar
How your website impacts the planet – and what you can do about it!Stuart DaviesBeschikbaar
Presentaties BrightonSEO

Voor het eerst naar BrightonSEO?

Toen ik voor het eerst naar Brighton ging, vond ik dat best spannend. Vragen die ik mijzelf stelde: Hoe ga ik mij vermaken buiten het congres om? Is het makkelijk om in contact te komen met anderen? Moet ik het hele weekend in HTTP status codes denken? en niet geheel onbelangrijk: schenken ze wel glutenvrij bier in de pub?

Relatiegeschenk Screamingfrog brightonSEO 2018

Mag ik je gerust stellen? Tijdens BrightonSEO, zijn er een hoop neven activiteiten zoals:

  1. De SE ranking wensday party. Tijd: 6.30 tot 11 PM. Locatie: Patterns, 10 Marine Parade, Brighton BN2 1TL
  2. De Oncrawl thursday partyTijd:6.30 tot 11 PM. Locatie: Concorde 2, Madeira Drive, Brighton, BN2 1EN
  3. Friday partyTijd:6.30 tot 11 PM. Locatie: Horatios Bar, the end of Brighton Palace Pier
  4. Een “pre-conference beach clean om je ecologische voetafdruk weer een beetje te compenseren en tevens een mooie mogelijkheid om andere SEO specialisten te leren kennen.

Bijna vergeten: Er zijn een hoop spots waar je een glutenvrij biertje kan drinken.

Ben je het even zat om in de “present simple” te praten?

Geen probleem. Er reizen heel veel Nederlanders en Belgen naar BrightonSEO toe. Samen hebben we een whatsapp groepje om tijdens of na het congres af te spreken om bijvoorbeeld uiteten te gaan of lekker te borrelen.

Wil je hier aan toegevoegd worden? Stuur even een e-mail naar: info@seobrein.nl met het onderwerp: brighton SEO, dan voeg ik je toe.

Vervoer en verblijf in Brighton

De meeste SEO specialisten komen met de trein of het vliegtuig naar Brighton. Als je gaat vliegen, kies dan voor het vliegveld: Gatwick airport. Vanaf daar ben je binnen 50 minuten met de trein in Brighton.

Brighton is een erg leuke stad om te overnachten. De overnachtingen in de buurt van het congres centrum zijn wat minder romantisch. Maar omdat je je partner beter thuis kan laten, is een overnachting in de buurt van het congrescentrum en de pre-party wel zo handig. Het eerste jaar maakte ik de fout om in een wat leukere buurt te slapen en mijn vriendin mee te nemen. Dat heeft me een hoop ritjes met de Uber taxi gekost. Dat geld kan je beter uitgeven in de karaoke bar.

Tip: Boek je treinticket van te voren, dat scheelt in de portemonee. Trainline of trainpal zijn goede opties.

BrightonSEO ticket ophalen

Op Donderdag 7 oktober, kan je v.a. 9.00 uur je BrightonSEO ticket op halen bij het congrescentrum. Mits je geen “ballot” ticket hebt, staat er bij de “Friends’ Desk” een goody bag op je te wachten.

Goody bag brightonSEO 2022

FAQ

Wat is het adres van BrightonSEO?

Brightoncentre
Kings Road, Brighton
East Sussex, BN1 2GR

Is het mogelijk om met de trein van London naar Brighton te komen?

Mogelijkheden met de trein worden 30 september bekend gemaakt voor de stakingen van woensdag 5 oktober en 3 oktober voor de stakingen van 8 oktober. Op dit moment zijn dit de alternatieven.

Heb je een kaartje nodig voor de netwerk events?

Ja, behalve voor de “friday party”. Daar is je BrightonSEO badge voldoende.

Hoe kom ik in contact met andere Nederlanders/Belgen die naar BrightonSEO gaan?

Stuur mij even een e-mail naar: info@seobrein.nl met het onderwerp: brighton SEO, dan voeg ik je toe aan een chat groep.

SEO-fouten voorkomen?

SEO-checklist
Controleer je optimalisatie-stappen met mijn gratis SEO-checklist. Zo voorkom je fouten in Google en Bing.
Download SEO-checklist
Deze bedrijven gingen je voor:
Logo Action
Logo ANWB
Logo staatsloterij
SEO-checklist
Download SEO-checklist
Deze bedrijven gingen je voor:
Logo Action
Logo ANWB
Logo staatsloterij
SEO Mastermind SEO-vraag? Stel hem hier